El cercador de dubtes lingüístics Optimot és responsiu i s’adapta a qualsevol dispositiu, mòbil o fix (ordinador personal, tauleta o telèfon intel·ligent). La Direcció General de Política Lingüística respon així a una de les principals demandes dels usuaris del servei.

L’Optimot és un servei de la Direcció General de Política Lingüística destinat a afavorir la comunicació de qualitat en català. Els usuaris hi poden resoldre consultes lingüístiques de manera autònoma. Del 2011 al 2015, les consultes al cercador han assolit els 50 milions i superen els 12 milions de cerques anuals.

Al cercador es poden consultar diccionaris, models de documents, dubtes ortogràfics, noms de lloc… Si el cercador no resol un dubte, disposa del servei d’atenció personalitzada (SAP), amb 10.068 usuaris inscrits, que l’any 2015 ha rebut 4.888 consultes. D’aquest usuaris, el 38 % són particulars, el 34 % són empreses i professionals autònoms, el 24 % pertanyen a l’Administració i el 4 % són usuaris no registrats.

  • L’Optimot, és  un servei popular i útil, és ara més àgil i de fàcil accés: qualitat lingüística per a tothom en qualsevol lloc i qualsevol moment.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.