Featured Video Play Icon

Ahir divendres, el diari Le Parisien va adelantar l’informe dels experts que han realitzat el peritatge de l’accident de bus de Millars. Així 10 mesos després de l’accident, que va passar en el pas a nivell 25, entre un bus escolar i el TER de Vilafranca de Conflent- Perpinyà, els experts han lliurat l’informe al jutge d’instrucció. En aquest informe, exhoneren a la SNCF, j que diuen que les seues extructures no van patir cap fallada, i en canvi acusa a la conductora del bus, d’haver frenat massa tard.

Així ho explica, l’advocat d’una de les famílies, Me Eric Moutet, que ha declarat:Aquestes conclusions orienten de manera bastant neta l’enquesta cap a la responsabilitat de la conductora‘. 

En quant a la baixada o no de la barrera , els experts diuen:’No hem identificat , cap cas de disfunció del pas a nivell que hauria pogut conduir a un no-tancament de barrera al moment del pas del tren.‘. Per contra, els especialistes que han examinat les restes de la barrera són prudents. Han tingut lloc diversos esdeveniments i la barrera amb diversos danys, és difícil tornar al que podria haver passat‘, expliquen.

Segons Le Parisien, el jutge d’instrucció del  pôle accident collectif de Marsella, acaba de designar a dos experts medicals: una oftalmòloga i un ORL- per saber sobretot si els somnífers que prenia la conductora, des de fa set anys, han tingut una influència sobre la seua agudesa visual o auditiva.

Per altre costat, Me Jehanne Collard, advocada de tres famílies, es demana si l’empresari  de la companyia del bus, sabia que la conductora prenia somnífers, i pensa que el metge de capçalera ( médecin traitant ) tindria que ser interrogat.  I a France Info ha declarat que La responsabilitat de tots aquests metges que han intervinguts sembla evident i probablement més important que la de la conductora‘.