Tant l’ajuntament com ‘l’office de tourisme’, que s’encarregava dels esdeveniments lligats a la programació dels ‘dijous de Perpinyà, van decidir que volien donar-li un nou impuls, per això van fer un concurs d’ofertes i és la societat Boitaclous, àmpliament coneguda a Perpinyà per la seva programació d’espectacles vius des de fa més de 30 anys, que ha guanyat aquest concurs.

Amb un pressupost de 320.000 € per a 7 dijous del 14 de juliol al 25 d’agost de 2016, segons Pierre  Barbé president de l’ofici de turisme de Perpinyà, ha guanyat per ‘el contingut de l’oferta, la innovació aportada, la seua experiència i el valor econòmic del dossier. La proposició de Boitaclous de tenir horaris millor adaptats que permeten una transició entre el comerç de dia i el comerç de nit ens ha seduït, desitjàvem tenir un verdader festival de les arts del carrer. Ara tindrem espectacles des de la tarda amb un desenvolupament diferent i en llocs específics dedicats per aquest tipus d’espectacle i dels públics que hi puguin anar. Hi haurà una modernització del concepte amb espais nous dedicats a les músiques actuals, al clàssic, al teatre i per als espectacles amb destinació als nens. Després, es tindrà un gran passeig que permetrà conduir el públic cap a l’espectacle final a la font de les ‘allées Maillol’.

Una decisió que, per força, ha deixat decebuts ja que els tres altres projectes examinats han estat posats de costat. I el primer d’ells, Yann Causse evidentment, que era qui programava els ‘Dijous de Perpinyà des de feia 21 anys.

En declaracions al diari l’indépendant diu que : ‘Per a l’equip i per a mi, és una gran decepció. Tinc la impressió que es fa taula rasa de 21 anys d’èxit unànimement reconegut pels comerciants, el públic i els artistes. Ningú no és irreemplaçable i passarem  a altra cosa, ja que el coneixement el tenim. Per a nosaltres,la pèrdua d’aquest contracte és brutal, però no era un misteri per a ningú que els elegits de la vila anaven a canviar de programador‘.

Pel seu costat, Pierre Barbé ha volgut posar l’accent en ‘la qualitat del treball de Yann Causse que ha sabut fer amb el seu equip néixer una marca i una cita far’ però també diu que ‘l’organització dels Dijous no era propietat de ningú. Sí, la decisió és brutal, però és la història de l’oferta i de la demanda’.