Featured Video Play Icon

Per a la seua 3a edició, el concurs d’innovació turística Miro In Cube aposta per la Intel·ligència Artificial (IA). Del 21 al 24 de febrer, a Perpinyà, Barcelona i Palma, els participants treballaran en equip, durant 56 hores, per desenvolupar un producte o de servei responent a la temàtica de l’edició 2020: intel·ligència artificial i turisme.

La intel·ligència artificial consisteix en la utilització de tècniques permetent a les màquines d’imitar una forma d’intel·ligència real. La IA es troba implementada a un nombre creixent d’àmbits d’aplicació i el sector del turisme no escapa a aquesta tendència. Si molts pensen que intel·ligència artificial rima amb automatització, aquesta representa sobretot una palanca tecnològica per millorar la qualitat dels serveis i proposar una autèntica experiència-client. Els chatbots, molt utilitzats en matèria de reserves hoteleres, en són un perfecte exemple. Però, què pot aportar la IA, en resposta a les problemàtiques imposades pel turisme de massa o de l’impacte mediambiental del turisme?

Miro In Cube és una hackató de 56 hores (de divendres vespre al diumenge vespre) durant el qual, es constitueixen els equips, passen una primera fase de selecció i beneficien, tot al llarg del concurs, de mentorat i de tallers dispensats per experts provinents del món del turisme, de l’emprenedoria, tecnològic o de la recerca. El quart dia està dedicat a la final de finals.
Forts de l’èxit de l’edició 2019, el concurs es desenvoluparà, per segon any consecutiu, en simultani a Perpinyà, Barcelona i Palma en el si de les tres inquietadores fundadores de la xarxa euroregional d’incubadores: UPVD IN CUBE, Peninsula i Parc Bit. Les tres seus del concurs comptaran amb moments de connexió via streaming, permetent una comunicació entre els participants dels 3 llocs.

La tria d’aquest format respon a la dinàmica de formació innovadora posada en marxa en el si de la Universitat de Perpinyà. Aquest format pretén afavorir el treball col·laboratiu, compartir coneixements i l’obertura d’esperit, qualitats imprescindibles per a la innovació.

Aquesta hackató abasta un perímetre euroregional pel que fa al seu ràdio d’acció però una dimensió internacional gràcies a l’accés al 4YFN durant el famós Mobile World Congress de Barcelona que el concurs ofereix als candidats. En efecte, els 3 finalistes de cada edició local presentaran els seus projectes el dilluns 24, en ple cor del més gros esdeveniment mundial de tecnologies mòbils, en presència del conjunt dels participants, entrenadors, jurats i socis del concurs.
Durant aquesta final, un gran vencedor serà designat per un jurat internacional.