En un comunicat, l’APLEC, ( Associació per a l’Ensenyament del Català) diu: ‘ Al terme d’un any de blocatge per l’estat de la posada en plaça de l’Oficina pública de la llengua catalana, l’APLEC que constata les greus conseqüències de l’absència d’un organisme de política lingüística per l’ensenyament del català a tots els nivells (de la maternal a la universitat) demana al prefecte dels Pirineus-Orientals de rebre d’urgència una delegació representant l’associació, així com les associacions catalanes i les entitats membres de l’Oficina que hi voldran participar. Al mateix temps l’APLEC ha sol·licitat la intervenció dels ministres de Cultura i d’Educació perquè desbloquegin immediatament la posada en plaça de l’OPLC i per això que aprovin el finançament (50 000 €uros per ministeri) previst. Des de desembre 2017, l’Oficina pública de la llengua catalana, els seus estatuts i les modalitats de funcionament han estat aprovats per les associacions catalanes, les institucions i col·lectivitats locals. És absolutament incomprensible que l’estat bloquegi la publicació al JO de la creació de l’OPLC sota pretextos tan poc creïbles com acceptables.

En absència d’una reunió ràpida, l’APLEC cridarà a una mobilització de sosteniment perquè se posi en plaça l’Oficina pública de la llengua catalana en concertació amb les associacions i les institucions concernides.

La llengua catalana i el seu ensenyament no se poden pas més permetre d’esperar la bona voluntat de responsables parisencs hostils o, en el millor dels casos, que no comprenen res a la situació del català i de la Catalunya Nord.