Hem rebut un comunicat ‘conjunt de l’esquerra 66’ (CUP, EELV, ERC, Génération.s, NPA, PCF): ‘En contra de la majoria de la població, el govern continua la seva ofensiva de destrucció de drets i guanys socials i democràtics. Enduriment de la persecució dels migrants amb la llei « Asile et Immigration »;augment de la CSG i reducció de les pensions; congelació del SMIC; reducció de les APLdestrucció del servei públic: tancament d’escoles i classes, de maternitat i d’hospitals de proximitat, oficines de correus, línies de ferrocarril … Després d’atacar els drets dels treballadors del sector privat, Emmanuel Macron vol fer-ho amb els dels funcionaris i dels ferroviaris. Un atac que no només deteriora la situació d’aquests treballadors, sinó que també posa en greu perill els serveis oferts a tota la població.

Per fer passar la seva política de destrucció dels serveis públics, aquest govern (que no té menys de dotze milionaris i multiplica els regals als multimilionaris de les grans empreses i les finances) s’atreveix a denunciar els funcionaris i els ferroviaris per ser … “privilegiats” !
Això demostra la seva naturalesa antisocial i també antidemocràtica: com ho va fer per trencar el Codi de Treball, ara vol tornar a utilitzar les ordenances per tirar endavant la seva contra-reforma de la SNCF.

Les nostres organitzacions, conscients de la gravetat de la situació i de la urgència d’una alternativa política realment d’esquerres, han començat, tot respectant la nostra diversitat i amb la voluntat de clarificació política, una iniciativa unitària que volem seguir i ampliar. . Fem una crida a fer front amb els sindicats, associacions i col·lectius, i amb la població, per a resistir a totes i tots junts.

Convoquem a manifestar el dijous 15 de març amb els jubilats i els empleats dels EHPAD. A unir-nos el dissabte 17 de març, a la marxa de la solidaritat contra la violència i la discriminació racistes. I a participar el dijous 22 de març al dia intersindical de la funció pública’.

Nosaltres hi serem darrera la pancarta unitària « Face au projet Macron, FAISONS FRONT ! »

(*) CUP, EELV, ERC, Génération.s, NPA, PCF

Missatge de Vicent Partal

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb