Després que el Conseil Departamental donès a conèixer el seu nou eslògan turístic: ‘La 4ème Dimension Pyrénées-Méditerranée en Pays catalan’, han començat les primeres crítiques. Avui és Esquerra Repúblicana de Catalunya Nord, la que ens fa saber, en un comunicat la seua opinió que no pot ser més contundent.

Així en un comunicat, inttitulat ‘Tenim un nom, digueu-li Catalunya Nord’ , el partit català diu: ‘Digueu-li senzillament Catalunya Nord. La incapacitat de l’administració nord-catalana, del Conseil Départemental dels Pirineus Orientals, per assumir la catalanitat del nostre territori cau en el ridícul amb el nou lema i nou logo amb el qual pretenen fer la promoció turística del nostre país: després de vendre el territori com a “sud de França” el nou invent de la marca turística concebuda pels genis de la comunicació ens vol catalogar com la “quarta dimensió”. Que complicat i que retorcit que és d’inventar-se eslògans amb l’únic objectiu de disfressar els colors, disfressar les paraules per que els visitants i la gent del país s’oblidin que sem a Catalunya Nord. No es tracta d’una qüestió tècnica d’una campanya i d’un logo més o menys encertats que poden agradar o no; és política de comunicació i d’ocultació de la realitat catalana del nostre territori.

*Per altre costat, OPC (Oui au Pays Catalan) ha fet un comunicat (PDF només en francès) intitulat ‘4a dimension l’Odyssée de Malherbe ‘ on entre altres coses diu: ‘OPC va assenyalar el problema i va donar la solució: només un nom, Pays Catalan  El resultat de mesos de cogitacions a diverses desenes de milers d’€uros, és una gran cosa, encara estem en l’esquizofrènia amb una fórmula massa llarga de 8 paraules, on ‘ al Pays Catalan ‘només arriba al  final. (Podeu llegir el comunicat sencer clicant al mot ‘comunicat’)