Com recordareu, el passat diumenge 51 diputats francesos, entre els quals es trobaven el president del partit de centre liberal UDI Jean-Christophe Lagarde, el secretari general del partit comunista francès, Fabien Roussel, o el líder de la France Insoumise , Jean-Luc Mélenchon. També hi ha ex-ministres d’esquerra com Marie-George Buffet, que ha estat candidata presidencial pels comunistes, o Sylvia Pinel, que va ser al govern d’Ayrault, van signar una tribuna al Journal du Dimanche.

Tal com vam assenyalar, cridava molt l’atenció que cap dels quatre representants nord-catalans havien signat. Es pot entendre que, no ho fes Louis Aliot, però no els altres representants.

Ara ER de Catalunya Nord, ha fet un comunicat assenyalant aquest fet. En aquest diuen:Vergonya. Cinquanta-dos diputats francesos, de sis grups polítics diferents, de l’esquerra al centredreta, signen una carta contra la repressió espanyola a Catalunya i no hi surt cap diputat de Catalunya Nord. Per que no quedi cap dubte recordem els noms dels quatre diputats que pretenen representar el nostre territori: Romain Grau (LREM), Louis Aliot (RN), Laurence Gayte (LREM), Sébastien Cazenove (LREM). Quan al mes de març els senadors van prendre una iniciativa semblant un dels impulsors va ser-ne un senador nord-català, François Calvet. Queda clar avui que pel que fa als quatre diputats ni són capaços de prendre la iniciativa ni de seguir-la. Són a temps de rectificar, o molt millor si són els electors que rectifiquen a les primeres eleccions que es presentin.’