El  Conseil de Développement Durable (C2D) de la comunitat urbana de Perpinyà Metropôle, va lliurar dilluns passat les seues conclusions , als batlles i elegits les seues 61 recomanacions concretes en el marc del projecte territorial i l’Agenda 21.

Com en 2011 i 2013, aquests savis han avançat algunes línies de sentit comú fins i tot des del seu establiment, només ‘40 % de les recomanacions han estat parcialment o totalment preses en compte per la comunitat urbana‘ segons Henri Got, president de C2D.

– La primera recomanació:  la gratuïtat dels autobusos de la comunitat urbana , usats cada any per aproximadament 10 milions de persones. Un pas voluntari per a  l’abandonament de qualsevol automòbil, primera causa de contaminació atmosfèrica, degradació del medi ambient i el benestar a la ciutat. Una mesura que no sembla recollir la unanimitat dels elegits, fins i tot si Henri Got imagina una variant possible:L’alternativa seria una exoneració per a tota persona que deixés  el seu cotxe en un aparcament relleu amb un dispositiu a l’entrada d’una fita distribuint un tiquet de gratuïtat per accedir a la xarxa dels autobusos’.

* D’altra banda, el C2D defensa l’abandonament d’autobusos híbrids amb un motor dièsel per a un motor de biogàs que aprofita els residus a un cost inferior i dóna dret a subsidis estatals.

  • Una altra proposta: la  peatonització de tot el nucli antic de Perpinyà, especialment al voltant del nou campus Mailly.
  • També  proposa una supressió de les tres zones (groga, taronja i vermella) d’aparcaments de superfície per fer-ne una sola, suprimint el principi a tant alçat de l’avançament ‘L’estacionament seria de pagament, 1 € per 20 minuts, a tota la zona urbana’ amb aquesta lògica mediambiental i sanitària d’impedir al màxim als cotxes penetrar al centre-ciutat.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]