El Ministre François de Rugy assegura que el fret de Perpinyà-Rungis no desapareixerà
El ministre de visita a Occitanie, la setmana passada ha assegurar que el tren no desapareixerà i que continuarà amb la SNCF o sense, amb la qual va ser molt crític. També trobareu les opinions del PCF 66 i d'EELV Pays Catalan, , així com la del diputat Romain Grau.



Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Des de que la CGT va denunciar que, la línia de fret entre Perpinyà i Rungis, deixaria de donar servei a partir del dia 15 de juliol, moltes son les veus que s’han escoltat opinant d’aquest assumpte.
La passada setmana, el ministre de la transició ecològica, François de Rugy estava de visita a la mega regió i va assegurar que: ‘el tren dels primeurs entre Perpinyà i Rungis serà mantingut fins a finals de desembre , i desprès continuarà amb l’SNCF o sense ‘. Amb aquestes paraules , el ministre ha volgut desmentir els rumors i l’anunci per part de la CGT d’aquesta aturada. Però també posar a l’SNCF davant les seues responsabilitats.
Així va declarar a France 3 Occitanie que : ‘Durant anys, aquesta línia no ha sigut objecte de cap inversió. Els vagons refrigeradors estan sense alè. La SNCF mai no ha anticipar la renovació de l’equip. Ha presentat una factura exorbitant als carregadors … (…) No podem augmentar el cost de les fruites i verdures a la regió a causa de la falta de previsió de la SNCF‘
Finalment va assegurar que, juntament amb la ministra de transports ,Élisabeth Borne, han demanat a la SNCF ‘mantenir la línia fins al final de l’any i fer propostes acceptables i realistes; d’altra banda, l’Estat utilitzarà altres companyies ferroviàries perquè la llei ho permet.Si una empresa gairebé en quasi monopoli no ha aconseguit renovar-se, tindrem altres operadors de mercaderies‘.
Per altre costat, la federació nord-catalana del PC ha fet un comunicat que podeu llegir aquí , on denuncia aquesta situació. També EELV Pays Catalan, recorda que ‘Les conseqüències econòmiques d’aquesta decisió seran greus per a Perpinyà i el departament. Els arguments d’obsolescència i de no-rendibilitat d’aquesta línia que transporta més de 1.000 tones de fruites i verdures no són acceptables. a 250.000 €uros cadascuns’han de trobar uns 20 milions d’€uros per salvar aquest tren, és a dir, el cost de 4 quilòmetres d’autopista‘.
El diputat de LREM i futur candidat a la batllia de Perpinyà, Romain Grau assegura que hi haurà alternatives a la seua desaparició i recorda que: ‘ els pròxims dies hi ha programada una reuni¯ amb la ministra de transports. A més jo en tornarè a reunir amb la direcció del fet de la SNCF.Estem mobilitzats sobre aquest tema i considerem que poden sorgir solucions ferroviàries alternatives per evitar el que seria una estupidesa econòmica i col·lectiva‘.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits