Els comunistes  nord-catalans acaben de presentar a la premsa les propostes per a una mobilitat per a totsanomenadaRER Catalan . Unes propostes que seran enviades a associacions d’usuaris, càrrecs electes i presidents del Departament, Regió, Aglomeració, comunitats urbanes, comunitats de comunes  sindicats, etc … Aquestes propostes estan modificables,  discutibles, que es poden portar al màxim nivell del Estat i SNCF per totes les forces del departament.

 Els comunistes creuen que  no hi ha un desenvolupament possible del departament , sense una acció efectiva contra la degradació climàtica, sense un projecte d’aquest tipus, sense la fibra òptica a l’abast de tothom i sense la mobilització de 9 mil milions d’€uros, en part, constituït en estalvis populars per donar suport a projectes en la creació de llocs de treball sostenibles, protegint l’aigua, la terra, l’aire i el planeta.

El PCF 66 demana a l’Estat i a la SNCF que experimentin a Catalunya Nord  una generalització del transport de passatgers incloent als escolars  (de l’escola  a la universitat).

Aquest projecte inclou la reobertura de les línies de viatgers Ceret-Elna-Salses, Mauri-Ribesaltes-Perpinyà, l’enfortiment de les línies de Salses-Elna-Port Bou i La Tor de Querol existents de La Tor de Querol -Perpinyà amb un horari més freqüent, noves parades com Hortafà , Cornellà del Bèrcol, la Universitat de Perpinyà … amb un preu d’1 € o gratuït.

Proposa la creació d’una entitat multimodal per obrir estacions amb aparcaments i el posicionament ‘transversal’ dels autobusos existents que afavoreixin el transport per carretera inter-pobles amb parades o terminals a les estacions de tren. No hi hauria de romandre cap línia d’autobús, paral·lela a les actuals.

El projecte també comporta el manteniment i el desenvolupament imperatiu d’una línia internacional Perpinyà-Figueres a través de la Costa Vermella i Portbou,  i l’obertura d’un “transbordador ferroviari” directe Perpinyà-Figueres que utilitzaria la línia TGV amb màquines autopropulsades equipades per a aquest propòsit.

El cost global d’aquest projecte assoliria els 100 milions d’€uros en comptes d’una circumval·lació de 350 milions per al perímetre occidental de Perpinyà. També suposaria una gran inversió per al nostre departament, que suposaria moltes inversions positives en termes d’economia, salut pública, medi ambient i ordenació del territori‘.