Featured Video Play Icon

La ministra de transports del govern francès, Elisabeth Borne, va assegurar dissabte passat el manteniment de les dues darreres línies de tren nocturn a l’estat francès: la Paris-Briançon, i la de Paris-Rodez/ La Tor de Querol. Però a més de mantenir-se , va assegurar que  els seus vagons es renovaran , amb un pressupost de  30 milions d’€uros.

 

El conveni actual entre l’Estat i la SNCF ha d’acabar el 2020: anuncio que serà renovat més enllà, el que significa que els nostres trens nocturns continuaran‘, va dir Elisabeth Borne.

No obstant això, no va donar cap detall sobre el futur compromís financer de l’Estat, que actualment subvenciona el 50% del funcionament de les línies nocturnes, fins a 20 milions d’€uros. També va anunciar que, la renovació dels vagons , als quals destinarà 30 milions d’€uros, començaran a principis de l’any vinent (2019). Aquesta renovació permetrà reemplaçar les lliteres, instal·lar preses elèctriques  i refer els sanitaris’ dels 66 cotxes que  paren a aquestes dues destinacions. Els trens ‘seran igualment equipats amb  wifi, ha afegit la ministra.

No s’ha d’oblidar que la mega regió Occitanie, està en negociacions amb l’estat francès i la SNCF per posar de nou en marxa un enllaç Paris-Perpinyà-Cervera de la Marenda, amb una divisió del tren París-La Tor de Querol a l’estació de Tolosa de Llenguadoc.

Part del comboi aniria fins a La Tor de Querol i l’altre cap a Cervera de la Marenda.