Featured Video Play Icon

Desprès de tantes promeses per part dels representants del govern francès i les reunions fetes el passat mes de juny, ahir divendres, va circular el darrer tren de la línia de fret que transportava els ‘primeurs’ des de Perpinyà al mercat de Rugis, a la regió parisenca.

Segons sembla els clíents no han renovat el contracte, i segons algunes fontsdes de dimarts, només transportaven fruites i verdures, amb quatre vagons. Posen l’exemple de dimarts passat on, en comptes de circular amb una vintena de vagons, només ho va fer amb quatre.

Segons un portaveu: ‘Els volums transportats han disminuït, en part perquè és una mica tard en la temporada i, en segon lloc, perquè els clients han començat a carregar la mercaderia  en camions‘. 

Cal recordar que, el ministeri de transports del govern francès va anunciar desprès de dues reunions amb tots els agents concernits, que el pròxim 17 de juliol es reuniria un equip de treball

Recordar també, que, quan a mitjans del mes de maig la CGT va donar el crit d’alarma, i es va saber que, aquest tren seria reemplaçat per camions, es va alçar una protesta, amb participació de sindicats i elegits ( vegeu vídeo de la protesta a Perpinyà) pel dany al medi ambient que faria aquesta substitució del tren pels camions.

Però sorprenentment, la ministra dels transports Élisabeth Borne assegurava, ahir divendres, en una entrevista feta al Midi libre, i reproduida pel diari l’indépendant i que podeu llegir aquí, queel tren continuarà circulant mentre hi hagi mercaderies per transportar’ També recordava la pròxima reunió que està programada pel  dimecres 17 de juliol a Perpinyà entre clíents, SNCF, la regió i representants del ministeri. Haurà que esperar doncs aconteixements, i veure si, realment la línia fret Perpinyà-Rugis, continua o s’hi atura.