Featured Video Play Icon

Els 75 vagons que composen el tren de la línia de fret entre Perpinyà i Rungis,  seran traslladats el pròxim dilluns 5 d’agost a Nimes, on quedaran emmagatzemats, fins  el pròxim mes de novembre , on s’hauria de reprendre el servei tal com va assegurar la ministra de transports,Elisabeth Borne.

Però la CGT, pensa que es un enterrament d’aquest tren, en ‘ catimini‘ (d’amagat).  Així, ho  assegura la unió local de Perpinyà Sud de la CGT que ha declarat a France Bleu Roussillon: ‘ Si els 75 vagons abandonen Catalunya Nord, és perquè no tornarà a estar de servei l’1 de novembre. I això, malgrat els anuncis del govern. Per a Mickaël Meusnier de la CGT 66, l’actitud del Fret  de l’SNCF és sospitosa:Ja hi ha dotze vagons a Nîmes, estan allà desde fa uns sis mesos, sense que s’hagi fet cap reparació. Es tracta d’un enterrament en ‘catimini’.

En canvi, per a la SNCF no hi ha res d’estrany:Si els vagons van a Nîmes, és per poder-los emmagatzemar en un local més gran, més ben assegurat i  més eficient, especialment per fer feines grans‘.

Per la seua banda, el director de  Fret Combi Express, Stéphane Derlincourt, els treballs de reparació d’aquests vells trens només començaran si els clients volen mantenir aquest mode de transport.Estem cercant possibles alternatives Per a ell, aquest no és clarament el futur. Vol ‘afavorir l’ús de trens combinats‘ amb contenidors refrigerats. Una solució que limitaria les sortides del tren buit.

NDLR: Segons la ministre havia promés, ja circularien!