Featured Video Play Icon

La fusió de les dues regions de  Midi-Pyrénées  i Llenguadoc Rosselló, per formar la Mega Regió d’Occitanie  ha fet augmentar  les despeses de funcionament en un 21% segons l’oposició de centre i de dreta.

Unes despeses que van en detriment de la inversió, afirmen aquests elegits. Denuncien sobretot les quatre sessions plenàries a Montpeller amb un cost de lloguer de 3 milions d’€uros  durant tot el mandat.Amb tota la pèrdua, ja que no hi ha inversions sostenibles, assegura  Elisabeth Pouchelon, elegida de LR  al consell regional d’Occitània’ i totes les instal·lacions que es creen a cada sessió plenària són desmuntades  i no  es tornen a usar. Per això hem insistit en saber  quant costava reparar l’hemicicle de Tolosa de llenguadoc  i vam demostrar, amb l’arquitecte que va construir la seu regional, que podríem construir aquest hemicicle per a 120 persones. ja que costaria fins a 800.000 €uros com a màxim‘.

La presidenta de la Mega Regió, Carole Delga, ha respost que: ‘ l’opció política és tenir un equilibri entre Tolosa i Montpeller, que mantindrà les sessions plenàries‘. També creu que construir un nou hemicicle seria massa costós.  ‘Hi ha quatre reunions en aquest format, on hi ha els 158 elegits, els dos hemicicles que existeixen en  les dues antigues seus  regionals són massa petits, i el President de la República va indicar que podria haver-hi canvis en el nombre d’elegits, no començarem a  fer unes obres que ens  costaran diversos milions d’€uros per quatre reunions l’any’

Pel que concerneix les ‘ Maisons de la région’, la regió compra o lloga aquestes a cada departament, amb una despesa l’any 2017 de més de 731 000 €uros a les quals cal afegir la compra d’una  ‘Maison de la région’ a Perpinyà que ha costat  més de 2,9 milions d’€uros.

L’oposició es fixa que els departaments o les intercomunitats haurien pogut prestar els locals. La presidenta de la regió respon que aquests costos de funcionament són necessaris per a la democràcia i que això no impedeix la gratuïtat dels llibres escolars o que les tarifes de trens regionals siguin atractives.