Featured Video Play Icon

Finalment, ahir dilluns la justícia francesa, va donar el seu acord per la reobertura de la línia de tren TER entre Vilafranca de Conflent i Perpinyà, que estava tancada des de l’accident de Millars del passat 14 de desembre del 2017.

Així doncs, sembla que aquesta vegada serà definitiu, i ahir dilluns va arribar la confirmació oficial del tribunal de Marsella, encarregat de dur a terme la instrucció d’aquest accident. Els magistrats van retornar l’ús del ferrocarril i del pas a nivell número 25 a la SNCF, que fins ara tenia prohibit que els trens circulessin. Des del 14 de desembre de 2017, la línia estava segellada als efectes de la investigació. Recordeu que, a prinicpis de setembre, la diputada de la tercera circunscripció Laurence Gayte, va rebre una carta de la presidenta   del tribunal de gran instància de Marsella, Isabelle Gorce, on anunciava que la línia seria alliberada a finals de setembre. I estem qusi a final d’octubre!

Però això no significa que la línia s’obri inmediatament, ja que s’han de fer algunes comprovacions i una posada a punt de la línia , com ja va dir el sindicat dels cheminots de la CGT.

Enric Balagure, president de l’associació que ha lluitat per aquesta reobertura Train en Têt’ ha declarat al diari l’indépendant que:Millor tard que mai, És un alleujament tenir finalment una data‘. Diu que està convençut, des de la tragèdia ocorreguda al pas a nivell  25 de Millars, que un tancament tan llargcontinuarà essent tan excepcional com inútil. si el trajecte afectat hauria sigut el de   Perpinyà / Narbona, s’hi hauria restablir en pocs dies. A un trajecte  Perpinyà / París no trigaria més  que unes hores a rellançar el trànsit denuncia .sense deixar anar la lluita. ‘ Esperem que aquest cop al territori ajudi almenys a conscienciar sobre la utilitat d’aquest eix ferroviari per desenvolupar-se en relació amb la carretera‘.

* NDLR: A propòsit: No s’havia taùmbé de tornar engegar el ‘Train des primeurs’ ?