Featured Video Play Icon

Fa més d’un mes, des de les passades inundacions per les pluges del passat mes de febrer, que la connexió ferroviària entre Perpinyà i Montpeller està interrompuda, a causa d’unes obres, per reconstruir la via ferrèa al llarg d’un quilòmetre, a prop de Villeneuve-lès-Béziers, està gairebé acabat.

La SNCF havia assegurar que el dilluns 25 de novembre, es podria reobrir aquesta connexió vital, entre Perpinyà i Montpeller. Doncs bé, l’empresa ferroviària ho acaba de confirmar i no hi haurà cap retard.
Malgrat tot, el batlle d’aquesta comuna, denuncia que la reconstrucció d’aquesta via ferrèa s’ha fet igual a l’anterior. Això significa que no desapareixerà el perill, ja que , continuarà sent susceptible de ser arrossegada per les aigües en cas de noves inundacions importants. Segons ell, la xarxa SNCFl’ SNCF no han après les lliçons tècniques d’aquest episodi meteorològic.

Segons diu la SNCF aquesta era la manera més ràpida per restablir el tràfic ferroviari, però els elegits creuen que hauria estat millor pensarsostenible: Aprendre les lliçons del darrer mal temps i construï-rne de manera diferent per evitar la via torni a ser arrossegada a causa d’una nova inundació.
Però això , requereix nous estudis hidràulics … temps i diners. Els estudis s’han encarregat però estaran llestos després de que s’hagin acabat les obres, i s’hagi obert de nou la via al tràfic de trens.
La SNCF ho justifica per la urgència de restablir aquesta línia molt concorreguda entre Besiers i Agde, que acull més de 20.000 passatgers al dia. I els estudis hidràulics  no són responsabilitat seua sinó de l’estat, de les col·lectivitats  i dels gestors d’infraestructures. A més, el futur LGV LNMP, la nova línia del TGV Montpeller Perpinyà, encara en reflexió des de fa 20 anys, podria un dia solucionar aquest problema. Però, quan?
Cal recordar que, els 130 Km de via costaran 5 miliars d’€uros.

  • Podeu veure un reportatge en vídeo de France 3 Pays Catalan.