L’estat francès anuncia el retorn del tren dels primeurs però els ferroviaris, com nosaltres, es mostren escèptics
Els cheminots de la CGT creuen que aquest anunci es un 'bluff'.



Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

El passat dijous a la tarda, l’estat francès va anunciar un nou tren dels ‘primeus’ pel mes de desembre. Jean-Baptiste Djebbari, secretari d’estat pels transports va fer públic un comunicat, on assegura que, el pròxim mes de desembre, començarà un nou tren des Primeurs, que farà la ruta Perpinyà-Rungís. Aquest trajecte estarà assegurat per l’empresa Novatrans. L’Estat també va anunciar la rehabilitació de 40 vagons de tren (sobre 80) que permeten la represa temporal del trànsit. ‘La SNCF hauria d’oferir als clients que estiguin interessats una oferta de prefinançament en començar per facturar només els cotxes utilitzats’.
Ahir divendres, la reacció dels cheminots de la CGT no es va fer esperar. Els ferroviaris son escèptics a aquest fet, ja que asseguren que és un ‘Simple efecte d’anunci‘. Així ho assegura Mickaël Meusnier de la CGT cheminots: ‘Com que es havia anunciat la represa de l’activitat a principis de novembre, ara s’està movent. És estrany, el mateix dia que es fes una mobilització pel dossier de Rungis. Aquest anunci és un atreviment‘, opina.
Els primers trens seran noliejats per Novatrans, una companyia del grup Charles André, especialista en transport combinat. Com a resultat, aquests trens aniran cap a Valenton, situat a 7 km de Rungis. L’estació de tren de Rungis necessita treballs de desenvolupament per allotjar combois d’aquest tipus.
Mickaël Meusnier diu : ‘Per tant, caldrà descarregar i tornar a carregar a Valenton i no a Rungis. És impossible mantenir, en aquestes condicions, els compromisos horaris que els professionals demanen. Volen que els trens surtin de Perpinyà al voltant de les 16 hores i que arribin a Rungis com a màxim a les 3-4 hores. Tot això amb escala i trens combinats que no superen els 110 km / h contra els 140 per als trens de mercaderies convencionals … Aquest anunci és la pols a la vista. Una prova suplementària es que SNCF Frêt, és desvia d’aquest mercat‘ diu el sindicalista.
Per la seua part, la presidenta de la Mega Regió, Carole Delga diu: ‘Vull felicitar a tots els socis per fer sentir les seves veus col·lectivament i per obtenir el resultat desitjat. S’ha fet un pas decisiu; Estaré vigilant per a la ràpida implementació de la connexió en el transport combinat. I és important que a llarg termini el nou servei ferroviari de mercaderies de Perpinyà no s’aturi a Valenton sinó que continuï cap a Rungis‘.
Els cheminots de la CGT anuncien una nova concentració a Perpinyà el pròxim 8 de novembre.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits