Sembla un acudit, però no ho és: l’Estat en la seua operació de rescat de l’empresa Alstom considera comprar TGV, per assegurar precisament aquesta línia, entre altres, malgrat que s’ha sabut que un informe fet per una comissió del senat francès va demanar, precisament, la congelació durant 15 anys de la construcció d’aquest tram del TGV, necessari per la línia que uneix Barcelona amb París.
Els senadors al·legaven que el cos de construcció era molt elevat.

Ara, a causa de l’amenaça de tancament de l’empresa Alston, de la qual els principals accionistes han blandat l’amenaça d’un tancament de l’indret situat a Belfort, el govern ha anunciat ahir dimarts nous encàrrecs de TGV i de locomotores dièsel apuntant a mantenir l’activitat de la fàbrica. Alstom, del seu costat, s’hauria compromès a invertint 40 milions d’€uros en tres etapes d’aquí a 2020.

  • L’estat comprarà 15 TGV destinats per les línies Intercités de Bordeus – Marsella (recordar que també el tram entre Tolosa de Llenguadoc i Bordeus, ha estat aparcat) i Perpinyà- Montpeller. Un encàrrec que s’afegeix a una promesa anterior de 6 TGV per pel recorregut París-Torí-Milà. En quant a la SNCF, també ha de comprar 20 locomotores dièsel per al remolc de trens en avaria. Heus aquí qui hauria d’omplir els carnets d’encàrrec d’Alstom per a alguns temps., atès que hi ha també un encàrrec de 30 trens Intercités, anunciat el passat febrer pel govern, i que serà concretat d’aquí al final del mes.

 

NDLR: Hi ha eleccions estatals que es preparen, no gaire llunyanes no?

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.