Featured Video Play Icon

L’Optimot, el servei de consultes lingüístiques sobre la llengua  catalana que ofereix la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans i del TERMCAT, celebra que fa deu anys que es va posar en funcionament. L’Optimot compta amb un servei automàtic de consultes lingüístiques en línia i un Servei d’Atenció Personalitzada (SAP), que respon directament les consultes dels usuaris i alimenta el cercador amb la nova informació elaborada per resoldre els dubtes. En aquests deu anys, el SAP, que compta amb més de 12.000 usuaris registrats, ha atès més de 60.000 consultes. El cercador, que es va posar en funcionament uns mesos abans que el SAP, ha rebut durant aquest temps uns 100 milions de cerques. L’eina, que té com a objectiu facilitar a la ciutadania la comunicació de qualitat en llengua catalana, ha esdevingut un referent a l’hora d’escriure bé i de manera autònoma en català. Només l’any 2017 s’hi van fer 15 milions de cerques.

El cercador lingüístic en línia de l’Optimot integra diferents diccionaris i recursos lingüístics per ajudar a resoldre dubtes sobre la llengua catalana. Quan les opcions de cerca no resolen el dubte, també ofereix el servei d’atenció personalitzada al qual es poden enviar les consultes. Des de 2012 difon els seus serveis al blog de l’Optimot i des de 2015 al canal Twitter @Optimot_cat, amb 24.000 seguidors. Tot i que la major part d’usuaris de l’Optimot viuen a Catalunya, també n’hi ha de la resta de l’Estat, dels Estats Units, Corea, l’Argentina, el Brasil, Austràlia i Costa Rica entre altres països. L’Optimot és un dels 10 serveis més consultats dels webs corporatius de la Generalitat de Catalunya.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.