Featured Video Play Icon

La Plataforma per la Llengua rebutja la sentència del Tribunal Suprem espanyol que condemna els líders polítics a 99,5 anys de presó. L’entitat considera que ‘els presos polítics han d’estar en llibertat i que aquesta sentència és un escarment de l’estat espanyol contra uns dirigents que, seguint el mandat popular, van cridar a votar en el referèndum del Primer d’Octubre del 2017.

L’única sentència admissible era l’absolució. Com que això no s’ha produït, la Plataforma per la Llengua compartim la indignació de la majoria de la societat catalana i l’anima …

No ens cansarem de demanar la llibertat dels condemnats, l’aturada de la repressió de l’estat i l’exercici del dret d’autodeterminació per a Catalunya. Així mateix, l’ONG del català envia una abraçada i tot el seu escalf a les famílies dels presos polítics, entre elles la Carme Forcadell, membre de l’entitat, que durant molts anys va formar part de la Junta Executiva i que sempre ha col·laborat en la causa de la llengua catalana de manera activa, cívica, pacífica i democràtica. Denunciem aquesta injusta sentència: una absoluta aberració!

També hem rebut un comunicat d’en Romain Grau , diputat de la 1a circunscripció per LREM i candidat a la batllia de Perpinyà  on reacciona a la condemna i diu : .Aquesta decisió m’inspira en primer lloc una reacció de simpatia i amistat envers les famílies i els fills de les persones condemnades que algunes d’elles, conec personalment . Aquesta decisió també m’inspira una reacció política: no s’aconseguirà resoldre el subjecte català, que avui és un subjecte polític, sense una solució política. Es necessita molta valentia i coratge , per part dels actors d’aquesta qüestió per emprendre el camí del diàleg, els debats i la paraula‘. Podeu llegir el comunicat sencer clicant , com sempre , al mot comunicat.

*També podeu veure en vídeo, una declaració d’en Jordi Vera , en català,  mostrant també el seu rebuig a la sentència.

Per altre costat, també la Llibreria 22 de Girona ens ha fet arribar un comunicat :Arrel de la publicació de la sentència del Tribunal Suprem on es condemnen els empresonats, la Llibreria 22 vol mostrar el més enèrgic rebuig a la sentència i manifestem el nostre suport tant als presos polítics, com a les entitats i a les persones que reben una intolerable agressió als drets més elementals. També vol expressar la seva convicció que els conflictes polítics, siguin de la mena que siguin, han d’afrontar-se per la via política, que és, essencialment, la de la paraula, l’expressió i la participació lliure ciutadana. La Llibreria 22 creu que qualsevol solució ha de passar per la negociació i el diàleg.’ Per tot això La Llibreria 22 es suma a la vaga general convocada pel proper divendres 18 d’octubre i dona suport a les diverses mobilitzacions dels propers dies.

Així mateix , us volem recordar que avui divendres Catalunya Sud fa una vaga general, així que, probablement trobareu tancats molts dels supermercats que hi ha a La Jonquera. Saben que Esclat-Bon preu tancarà perquè ho ha anunciat fa uns dies.