Featured Video Play Icon

El tren dels ‘primeurs’ entre Perpinyà i Rungis, està amenaçat, amb desaparició anunciada. Aquest tren transporta més de 400.000 tones de fruita i verdura pel mercat internacional. Sia quest tren desapareix, hi hauria 250 camions més a les carreteres.

Per evitar aquesta desaparició el col·lectiu dels Cheminots comunistes, ha posat en plaça una petició que podeu signar aquí, per defensar el que és el darrer tren d’aquestes característiques. Asseguren que:Mentre que la plataforma multi-modal de Perpinyà -Saint Charles ,  ha costat als contribuents gairebé deu milions d’€uros, aquesta  segueix sent infrautilitzada fins ara. Aquesta decisió, per part de la SNCF , és un absurd ecològic, econòmic i social. que  posa 250 camions addicionals cada dia, a les carreteres‘.

En funcionament des de fa 12 anys, aquest tren ,  amb una antiguitat de 40 anys, no estarà en condicions de funcionar aviat. Amb el problema dels seus 82 vagons, desgastats i deteriorats. El lloguer de cotxes nous seria costós per als transportistes i el contracte actual, que té una data de caducitat , el pròxim  30 de juny, encara no s’ha renovat.

Una altra conseqüència hipotètica plantejada pel col·lectiu: més d’un centenar de llocs de treball podrien desaparèixer, per no parlar de dotzenes d’altres llocs de treball de subcontractistes també en joc.

S’haurà d’esperar doncs a veure que passa amb aquest tren que, si desapareix també amenaça un altre projecte del MIM: una autopista ferroviaria des de Barcelona cap a Rungis.