Com sabeu, el passat diumenge va morir Llorenç Planes, una de les figures més importants del catalanisme polític a Catalunya Nord. Tenia 71 anys i va ser un dels fundadors d’Unitat Catalana el 1986, partit que va presidir durant uns anys.

El seu partit, mitjançant un comuniC AT de l’actual president Brice Lafontaine ha fet un comunicat : ‘Unitat Catalana lamenta la pèrdua del seu President d’honor Llorenç Planes a l’edat de 71anys.  Militant molt compromès i escriptor reconegut, va fer néixer el terme “Catalunya Nord” per designar un territori que fins llavors no tenia nom correcte. Ploma de molts dels nostres escrits, memòria del nostre moviment, les seves reflexions sempre ens ajudaven a triar la més sàvia de les vies. El trobarem a faltar tant com a Unitat Catalana que com a catalans. Tota Catalunya perd un dels seus més gran lluitadors.
La nostra afecció va a la seva família entre els quals la seva dona, compromesa també en la defensa de la nostra cultura i del territori. Els desitgem ànims en aquests moments difícils. Guardarem un record molt afectuós i respectuós d’en Llorenç.’

• El funeral serà el pròxim dimecres 7 a 15h a l’església de Sant Nazari.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.