PERPINYÀ > CULTURA / ESPORTS / OPINIÓ
Notícies Breus
41 municipis nord-catalans votaran demà en la segona volta de les eleccions municipals, l'Usap arriba a un acord amb els jugadors i tècnics per una rebaixa de sou la pròxima temporada,la RN116, es reobrirà el cap de setmana del 14 de juliol, 5 persones detingudes per tràfic de droga durant el confinament i vídeo de Vilaweb



Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

* Eleccions municipals 2020 segona volta: ahir divendres va acabar la campanya electoral de la segona volta de les eleccions municipals. Una campanya realment estranya a causa de la pandèmia.
41 municipis nord-catalans triaran al seu nou batlle. La que més espectació crea però és l’elecció a Perpinyà, com a capital del departament, però sobretot, per la possibilitat que guanyi l’extrema dreta. L’actual batlle de Perpinyà, Jean Marc Pujol, ha aconseguit que diversos elegits d’esquerra i/o independents cridin a votar-lo, no pels seus acerts sinó per por a que el nou batlle sigui Louis Aliot. Entre aquests cal destacar la crida feta pel legítim president de Catalunya, el MH Carles Puigdemont, en una carta a votar-lo. Altres partits com ER Catalunya Nord, i Ou au pays catalan, demanen l’abstenció i/o el vot nul.
* La Usap ha arribat a un acord amb els seus jugadors i tècnics per retallar-se el sou per a la pròxima temporada. En un comunicat, el club català ahir divendres ho va fer públic.
Per la seua banda, els jugadors també han fet un comunicat escollint France Bleue Roussillon per fer-ho públic (podeu llegir els dos comunicats clicant al mot ‘comunicat’. A cap dels dos comunicats es diu quina es la rebaixa. El club dona les gràcies als jugadors i als tècnics: ‘Els agraïm aquest fort gest que confirma la seua enorme vinculació a la USAP i fins a quin punt, en els moments difícils , ens mantenim forts i units en aquest període difícil‘. Pel seu costat els jugadors asseguren que : ‘Ha arribat el moment de tornar la pàgina d’aquesta mala memòria i projectar-nos cap a noves ambicions esportives ‘.
* La RN 116 reobrirà totalment el 14 de juliol. A fí de retirar els equipament de les obres a la comuna de Sautó. La pròxima nit del 7 al 8 de juliol, la RN 116, restarà tancada entre les 20h i les 8h, i llavors tornarà a reobrir, aquesta vegada amb dues vies, segons va anunciar ahir divendres la prefectura, en un comunicat. així mateix anuncia que , el cap de setmana del 14 de juliol, es podrà circular normalment, sense cap restrició una vegada acabades totes les obres.
* Detenció de 5 persones per tràfic de droga durant el confinament. Després de 6 mesos d’investigació els policies de la brigada de estupefaents del comissariat de Perpinyà, han detingut a dues dones de Perpinyà i tres dels seus còmplices, totes sospitosos d’haver inundat Perpinyà amb heroïna i cocaïna., durant el confinament, i malgrat el tancament de les fronteres, anaven tres o quatre vegades a la setmana a l’estat espanyol, per adquirir les drogues que després venien a Perpinyà. Un mercat que els hauria portat 2000 €uros al dia. Segons a explicat la DDSP66 (direction départementale de la Sécurité Publique des Pyrénées-Orientales). Durant l’escorcoll de casa seua, els policies van trobar i requisar 100 grams d’heroïna, 50 grams de cocaïna i 11.000 €uros en efectiu.
* El nostre vídeo d’avui és un debat informatiu de Vilaweb. Es tracta del debat del confinament, que dijous passat va tenir com a convidada a Elisenda Paluzie, la presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC).
Va conversar amb el director de Vilaweb Vicent Partal. .
Els subscriptors de VilaWeb han enviat moltes preguntes per Twitter, per WhatsApp i per correu electrònic, que Vicent Partal ha mirat de resumir, tocant els punts principals. Li han preguntat sobre els objectius del nou secretariat nacional, la desunió dels partits independentistes, palesada ahir en la votació del suplicatori de Laura Borràs, i com es poden pressionar pensant en una estratègia unilateral, que l’ANC va introduir en el seu full de ruta. Podeu llegir aquí , com sempre, un resum de les preguntes que li han fet. A més de veure el vídeo.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits