Featured Video Play Icon

El passat dimecres, tal com estava previst, hi va haver-hi una reunió a prefectura, del comitè de pilotatge sobre el futur de la línia de fret entre Perpinyà i Rungis. Curiosament, a la mateixa hora el tren marxava del mercat de Saint Charles  novament buit.

En aquesta reunió eren presents representats de l’estat, la regió, el departament , els fletadors del tren  i la SNCF. Tots van  acordar la represa d’aquest línia de fret, el pròxim 1 de novembre,una data que coincideix en el començament de l’alta temporada de les fruites i llegums que provenen de l’estat espanyol i el Marroc.

Una reactivació que hauria de passar per fer inversions a  Rungis i l’establiment d’un transport combinat de fruites i verdures i altres mercaderies perfer possible el balanç financer de l’enllaç ferroviari. Una solució que el govern francès sembla que ha imposat a la SNCF, que des de fa molt de temps es mostra reticent a invertir en vagons frigorífics obsolets.

Així en una declaració a AFP que podeu llegir aquí,  (francès), la ministra de Transports i  de la Transition écologique Elisabeth Borne ho va confirmar.

Així doncs, s’haurà d’esperar per a saber si definitivament aquesta línia de fret continua, o només ho farà, des de novembre,  uns mesos més.

 

Podeu veure en vídeo el que opinen els defensors a Perpinyà, d’aquesta aturada temporal.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.