Com potser recordareu, el passat divendres el secretari d’estat pels transports Alain Vidalies, va anunciar el tancament de 6 de les 8 línies de tren nocturnes que, actualment existeixen a l’estat francès. De les dues que quedarien, una és la de París-Rodez- la Tor de Querol, l’altre la que uneix París amb Briançon. Dues línies que també estan deficitàries, com les altres que desapareixeran, però que quedaran obertes perquè no hi ha suficient alternatives per desplaçar-se, al tren nocturn.

A més a més, cap a mitjans de març, el prefecte François Philizot, encarregat de la concertació amb les noves regions, te d’anunciar la decisió sobre 18 línies de la SNCF ‘TET’ (Trains d’équilibre du territoire) diürnes, que també podrien desaparèixer en la major part, i /o algunes d’elles passar a dircetament dependre de les noves regions.

Per això, la presidenta de la regió Llenguadoc-Rosselló- Migdia-Pirineus, demana al govern francès que es repensi el tancament de les línies ferroviàries que, a la ‘nostra’ regió, són quasi totes deficitàries, o necessiten una forta inversió, com ,per exemple a Catalunya Nord, el tren groc .

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.