Els fets van passar el passat 9 d’octubre, encara que no s’han fet públics fins ara. Segons conta la mare del nen, Audrey Navarro,  els fets van passar cap a les 17h quan el nen, intern al col·legi Saint-Joseph de Prada de Conflent, baixava cap a casa seua a Sant Feliu d’Avall, i havia pres, com tots els dimecres i divendres, un bus de la CTPM.

Segons diu la mare en declaracions al diari l’indépendant: ‘el xofer no es va aturar a la parada de l’ajuntament de Sant Feliu d’Avall, on normalment el noi baixa. El meu fill s’ha dit que s’aturaria a l’altra parada del poble, però no ho va fer. Li va dir a aquest home que s’esperès allà però el xofer li va contestar, quan va pujar al bus, que hauria calgut que el previngués i que no tenia temps. En la confusió, el meu fill li ha demanat que el dipositi al lloc on eren, ja que, almenys, sabia més o menys on es trobava. El que ha fet el xofer. És a dir que ha deixat a un nen a la vora de la RN116, davant la deixalleria, enmig del…  no res ! Aquest comportament, no només és perillós sinó totalment inadmissible. Imagini el que hauria pogut succeir si el meu fill s’hagués trobat amb algú malintencionat’.

El noi,  perdut i assustat, ha tingut  el reflexe de parar una parella que passava amb cotxe, per tal de poder prevenir els seus pares. ‘Gent honrada’ diu la mare, que veient aquest nen en llàgrimes, l’ha portat amablement amb el seu pare. ‘Gràcies a aquesta parella, que no he tingut l’ocasió de trobar personalment’, continua la mare.

Però la història no va acabar , ja que el nen va deixar la seua maleta al panyol de l’autocar. En l’agitació, no ha pensat a recuperar-la quan va baixar. Però, impossible de contactar la CTPM ni fins i tot la companyia que assegura els trajectes per ells, l’empresa  Michau. Va anar a la nova estació d’autobusos, on ningú no ha pogut fer res ‘després he pujat al transportador. Allà, m’han dit què s’excusaven, però què el nen estava bé i què el seu equipatge l’havia trobat. Que sempre podia portar reclamació sobre internet, cosa  que he fet, deixant també les meves coordenades a la CTPM. Res. Ningú no ha intentat contactar-me. Quant és aquest un servei que paguem i que ha posat la vida dels nostres nens en perill ? No busco els diners però pago perquè el meu fill torni sa i estalvi, no perquè se l’abandoni en una carretera estatal. Aquest xofer no té res a fer en els transports escolars. He contactat un advocat, i espero veure  que prenguin sancions  i també les mesures perquè això no torni a succeir’.

Per banda seua, el director de la CTPM, Michel Calvet, ha assegurat al diari que ‘s’havia assabentat dels fets , ahir dilluns, ‘M’he informat amb el subcontractista i els he demanat que convoquin el conductor, que vegin el que havia passat i prenguin sancions tan necessàries. Ja que és totalment anormal.  Pel que concerneix la petició de tenir un interlocutor directe per als usuaris, és una preocupació, estem reflexionant sobre aquest assumpte. Però he de relativitzar en tot cas: Es fan 350 trajectes i es transporten 10 000 alumnes cada dia. hi ha molt poc incidents. Però, és veritat, és inadmissible’ reconeix Michel Calvet.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.